PERSOONLIJK ADVIES

Promotieartikelen inzetten binnen uw bedrijf

Wanneer we aan promotieartikelen denken, dan is één van de eerste producten die we voor ons zien een pen. Dit is één van de meest gebruikte artikelen voor promotie. Waarom? Omdat het een praktisch product is dat dagelijks gebruikt wordt. Hierdoor zal de ontvanger meerdere keren met uw bedrijfsnaam in aanmerking komen. Dat is precies de bedoeling van een promotieartikel, uw naamsbekendheid vergroten. Echter spenderen bedrijven niet zoveel aandacht aan promotieartikelen dan dat de producten eigenlijk verdienen. Want met promotieartikelen kunt u zeker stappen zetten voor uw bedrijf. Maar waarom zou je offline adverteren wanneer de klanten online te vinden zijn? Daar zullen we in dit blog antwoord op geven. Daarnaast geven we ook nog enkele tips voor het kiezen van uitstekende promotieartikelen.

Het effect van promotieartikelen

Zoals hierboven genoemd is, is het doel van promotieartikelen om de naamsbekendheid te vergroten onder (potentiële) klanten en andere doelgroepen. Uiteraard kun je ook (online) adverteren om dit te bereiken. Echter is uit onderzoek, uitgevoerd door DIMA Market Research, gebleken dat promotieartikelen erg goed werken en een merk sterker maakt. Want met promotieartikelen bereikt uw bedrijf meer mensen (88%) dan bijvoorbeeld op de radio (79%) of tv (75%). Daarnaast geeft ongeveer 57% van de ontvangers van promotieartikelen aan de merknaam nog te weten. Dat is vele malen hoger dan die van radio of tv, ongeveer 28%. Daarnaast zijn radio en tv reclame moment opnames en moet de luisteraar op dat moment aanwezig en gefocust zijn. Terwijl een goed promotieartikel een dagelijks contactmoment heeft met de ontvanger. Hierdoor wordt het effect alleen maar versterkt. Hieronder enkele effecten van het inzetten van promotieartikelen:

  • Verhogen de naamsbekendheid van uw bedrijf. Zoals hierboven besproken zelfs beter dan tv en radio reclames. Onbewust wordt uw bedrijfsnaam opgeslagen en zullen klanten de merknaam herinneren bij het oriëntatie- of besluitproces.
  • Positieve herinnering aan uw bedrijf. Uit hetzelfde onderzoek van DIMA Market Research blijkt dat de ontvangers ook positiever naar uw bedrijf gaan kijken. Daardoor zullen zij eerder geneigd zijn om over uw bedrijf te vertellen aan andere mensen.
  • Loyaliteit van bestaande klanten vergroten. Heeft u bijvoorbeeld klanten die vaak orders plaatsen of diensten afnemen? Geef hen af en toe een leuk promotieartikel. Hierdoor geeft u uw waardering over de samenwerking. Daarnaast kan de klant andere bedrijven of mensen over uw bedrijf en de prettige samenwerking gaan vertellen.

Tips voor goede promotieartikelen

Uiteraard zal een promotieartikel goed gekozen moeten worden. Want wanneer hier niet veel tijd in wordt gestopt, dan kan het zomaar zijn dat het promotieartikel niet het gewenste resultaat gaat opleveren. Besteed daarom tijd in het kiezen van een promotieartikel en ga niet zomaar voor het eerst artikel dat u ziet. Hieronder geven wij enkele tips waarmee u voor uw bedrijf de juiste promotieartikelen kunt uitkiezen.

  • Zorg ervoor dat het promotieartikel bij uw bedrijf past

Over het algemeen wordt het promotieartikel voornamelijk bepaald door het budget. Echter is het nodig om ervoor te zorgen dat het promotieartikel bij uw bedrijf en de merkbeleving past. Het promotieartikel moet de kwaliteit en waarden uitstralen van uw bedrijf uitstralen. Wanneer een promotieartikel snel kapot gaat, dan zullen de ontvangers wellicht minder gaan denken over uw bedrijf. Alleen bij een simpel product als pennen is er al volop keuze in kwaliteit en uitstraling. Maak daarom een doordachte keuze voor uw promotieartikelen.

  • Zorg voor een origineel promotieartikel

Wanneer u een origineel promotieartikel kunt vinden dat ook nog eens goed gebruikt kan worden, dan zal het effect alleen maar groter worden. Een origineel promotieartikel heeft een link met uw bedrijf, maar dat is op verschillende manieren mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijf in de toerisme branche die zonnebrillen bedrukt en uitdeelt. Of een dakdekker die paraplu’s laat bedrukken met een tekst “wij houden u droog”. Hiermee creëert u een origineel en leuk promotieartikel voor uw klanten en andere relaties. Zorg dat de bedrukking duidelijk maakt waar u voor staat en wie u bent. Dit hoeft niet alleen met een logo of naam, maar kan ook met uw slogan.

  • Kies een promotieartikel dat gebruikt kan worden door de ontvanger

Wanneer een promotieartikel wordt gekozen, denk dan ook goed aan de ontvanger of de doelgroep. Want om het effect zo hoog mogelijk te krijgen moeten de promotieartikelen veel gebruikt worden. Kies daarom een product dat vaak gebruikt kan worden zoals pennen, zonnebrillen of paraplu’s. Als deze artikelen gebruikt worden kunnen ook andere mensen de bedrukte promotieartikelen zien. Hierdoor maken de ontvangers ook nog eens reclame voor uw bedrijf en wordt het effect van de promotieartikelen alleen maar groter.

Promotieartikelen bedrukken en inzetten, De Pennenboer helpt!

Wilt u promotieartikelen laten bedrukken en inzetten binnen uw bedrijf? De Pennenboer heeft een ruim assortiment voor u beschikbaar. Hier vindt u voor elke situatie en voor elke doelgroep wel een geschikte promotieartikel. Daarnaast kunt u deze promotieartikelen ook inzetten op uw eigen kantoor of meegeven aan uw werknemers. Hiermee versterkt u het effect ook. Laat daarom promotieartikelen bedrukken en gebruik ze zelf, geef ze aan uw werknemers of deel ze uit aan klanten en andere relaties. Vindt u het maken van een keuze lastig? De werknemers van De Pennenboer helpen u graag verder! Neem gerust contact met ons op. Samen met ons kiest u de juiste promotieartikelen en opvallende bedrukkingen.

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

WAT ONZE KLANTEN ZEGGEN

Ze zijn goed maar volgens mij iets mindere kwaliteit had iets beter verwacht

Fred uit Doetinchem

7

Fijne en vlotte afhandeling van mijn bestelling.

Karen uit Sint-Gillis-Waas

10

Snelle goede service

Tamme zuur uit Zuidbroek

8

meer dan prima!

peter uit barendrecht

8